Monday, June 28, 2010

Bila budak berserita...

Posted by YamMy at 11:39 AM






Semalam aku pergi rumah sepupu aku di klang. Mase tengah main2 dengan anak2 dorang. tibe2 si kakak(ank sulung sepupu) sibuk bercerita. Dia panggil aku kakak.. terase mude pulak.. hei, aku mmg mude ok. kalau ikut pangkat. aku ni mak cik dorang la. huhu...




kakak: akak!!!(aku la tu)... hari tu kitorang nampak hantu....

aku: pura-pura tekejut.... eh, iyeeee?? kat mane??

kakak: kat sanee...sambil tangan tunjuk mane2 tah. Rambut die panjang sangat... Gigi dia kan, ade taringgg...

aku: masih pura-pura tekejut... Ada darah tak??

kakak: banyak darah dia.. Hantu tu pakai baju putih.. pastukan, hantu tu hilang masa papa sampai..



then datang la adk dia no 2. Dorang panggil Abai. Abai pon nak becerita jugak la..



Abai: a'a, ktorang nampak hantuuuu..

aku: Oo.. Abai pon ade?? Nampak pukul berape??



Abai ngan si kakak jawab serentak pulak tu. tapi jawapan tak same..



kakak: pukul 11..

Abai: pukul 3..

Aku: .... erk.

kakak: pukul 11 la...

aku: sape lagi nampak hantu??



Abai da senyap sbb bg jawapan salah... takut ngan kakak kot... ngeh3.



kakak: Ktorang je nampak. papa je tak nampak hantu tu.. nama hantu tu Shasha



adeh... Ade name ea hantu tu, korang kawan ngan dia ke?? jap2. name hantu tu masam nama pelakon je... hmmm..

lepas tu si kakak sambung cerita...



Kakak: hantu tu kan tangkap budak, pastu dia makan budak tu... sebab tu ade banyak darah.

aku: fuiyooo... pura-pura percaye... keh3. ni macam kes kena tipu ngan papa dia je..

3 bebelan korang:

Cik Alin on June 28, 2010 at 4:05 PM said...

budak2 memang senang terpengaruh,,
hik3..

noor afzan on June 29, 2010 at 12:10 PM said...

budak2 mmg buleh nampak kn kadang2..

maCy on June 29, 2010 at 12:53 PM said...

suke layan budak2 cerita..huhu

Related Posts with Thumbnails
 

SeMaLAM..HarI !n! daN EsOK Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez