Thursday, July 8, 2010

Aku kedekut..

Posted by YamMy at 10:15 PM


Salam semua...
Adik-adik aku kate, aku ni kedekut. "ala, kedekut la angah ni.. beli aje la, bukan mahal pon"
aku ni, tak de la kedekut mana pon. Cuma beringat aje. Beli barang yang perlu. Jangan lebih2, lain la kalau bapak aku tokey balak.
Nak tau kenapa aku befikiran macam ni??? Sila teruskan bacaan anda ye.


Waktu tu abg aku darjah 3. Aku yang comel ni darjah satu.. Kitorang satu sekolah..

Al-kisahnya...
satu hari aku terlebih belanja. Duit dah habis. Alamak, macam mana nak tambang bas ni?? Tak pe la, along ade.. along mesti ade duit.... Macam biasa kitorang balik sama, aku cakap ngan along aku, duit aku dah habis... Rupa-rupanya along pon nak mintak aku duit sebenarnya... Duit semua dah habis.. huhu..

Akhirnya, aku ngan abg aku jalan kaki balik rumah... tengah2 panas.. jauh pulak tu.. Ade la dalam 3 setengah batu...

Sampai rumah je... terus bukak peti sejuk.. minum air sejuk.. tetibe tefikir.. bagus jugak kalau jadi unta. mengarut tul.

Semenjak tu la aku belajar jimat cermat.. kalau tak, sila jalan kaki balik sekolah ye.



2 bebelan korang:

afiff edogawa on July 8, 2010 at 11:34 PM said...

ape kene mengena ngan jadi unta?? x paham la

ira aje on July 16, 2010 at 2:23 PM said...

chumeyl blik skola jln kaki.hehe. so bjmt cermat laa erk~ira pon de cite lebey kurg cmni gak laa.zmn dulu2. heee

Related Posts with Thumbnails
 

SeMaLAM..HarI !n! daN EsOK Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez