Thursday, May 27, 2010

oh nuang...

Posted by YamMy at 1:54 AM
oh nuang... ku merinduimu... bile lagi kita dapat berjumpa ye... memori bersamamu tetap terpahat diingatan....

kepada sesiapa yang bername nuang. (eh, ada ke??).. ampun dan maaf dipinta. ayat di atas tiada kena mengena dengan anda. hehe..

untuk pengetahuan korang..... nuang ni sebenarnya nama sebuah gunung yang terletak di hulu langat, Selangor. Dengan ketinggian 1493 meter (4898 ft), gunung nuang merupakan gunung yang tertinggi di Selangor. Secara purata pejalanan dari kaki gunung ke puncak memakan masa 7 jam..

waktu pagi... still fresh.

kami bertolak dalam jam 7.30 pagi.. masing-masing semangat... menuju puncak!!! yeaahhh.. time macam ini memang la semua besemangat lagi.. laju bila berjalan.. tapi bila sudah tengah jalan.. tecungap-cungap... rasa macam nak buat-buat pengsan je.. muehehe...


antara r&r ktorang.. letih oooo....



berbaju merah selaku komander

Serius aku cakap.. memang penat... nasihat aku, kalau mendaki gunung. besiap sedialah ye... pastikan stamina korang tinggi.



senyum semua.. luv dis pic [^.^]



fuh...kuat juga budak ni...



akhirnya.. kami di puncak!!!.


Akhirny.. kire-kira dalam jam 12.50 kami yang macam siput ni pon smpai lah ke puncak... hehe.. aku pon tak sangka dapat naik sampai puncak.. al-maklumlah.. baru first time.. sampai aje aku kat atas tu terus baring atas tanah.. tak senonoh kan.. tapi aku tak kira, nak baring gak.. hehehe...



Dalam pendakian kami ke puncak, sempat juga la kami snap pic haiwan2 yang pelik... nak tengok??
nah.. amik ni.. hehe



inilah en Gonggok


kami teserempak dengan beliau semasa turun dari puncak... kalau pegang rasa geli2 gitu.. muehehe...



mr. hammer worm-name yang aku letak sendiri..(aku pon tak sure jantan ke tino nate ni.. hehe) pelik kan kepale dy.. cam hammer gitu.

haaa... mr worm ni aku jumpa ada 2 ekor.. ini yang besar.. satu lagi yang kecik (tak ada kat cini), tapi aku jumpa dorang lain2 tempat.. dorang ni anak beranak yang terpisah kot(cianny).. huhu..



mr shy

Ini pula mr shy(kenapa aku rasa haiwan yang kami jumpa semuanya jantan?? .... -_-"). Kenapa nama dia mr shy?? sebab kami jumpa beliau dalam keadaan macam ni... aku rasa dia malu ni (ok, aku tipu je). Ini lah cara penyamaran haiwan ni...-kalau salah sila betulkan ye..



alhamdulillah, kami selamat pergi dan kembali ke rumah masing-masing. Tapi, bila bangun pagi esoknya memang rasa macam nak tercabut kaki. jalan pon bertatih... aku jadi orang yang paling malas di dunia (over la pulak) selama 3 hari. hoho... skit oooo.. yela pergi panjat gunung tanpa ada stamina.. amik ko.. hehe



Itu saje yang dapat aku dapat kongsikan kat sini...


p/s: memori terindah tatkala aku bersama denganmu.

0 bebelan korang:

Related Posts with Thumbnails
 

SeMaLAM..HarI !n! daN EsOK Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez