Sunday, August 7, 2011

mata ketam

Posted by YamMy at 11:17 PM

ummi, itu panggilan ibu aku. kali ni aku akan ceritakan sedikit mengenai ummi aku. walaupun hari ini bukan hari ibu. kawan2 ummi aku bagi gelaran 'mata ketam' pada ummi. pertama kali dengar.. eh, mata ketam? comelnya.. >.< tapi sebenarnya gelaran mata ketam tu diberi pada orang yang senang menangis. orang kate cengeng. tah betul ke tak ejaan tu. hee~ tapi aku tak berapa suke perkataan cengeng tu, sebab seolah2 mengejek. hoo... baiklah. disebabkan ummi aku diberi gelaran mata ketam. adakah aku pula anak mata ketam? hmmm.. sebabnya, aku pon senang menangis, aku juga tak gunakana perkataan aku suka menangis ye tuan2 sekalian, sebabnya... aku tak penah suka akan tangisan dan tangisan juga tak pernah sukakan aku, jadi tiada perkataan 'suka' disini.

baiklah, aku dah menyimpang. berbalik pada cerita ummi aku, ummi aku ni mmg senang menangis. sebab tu aku ni tak sampai hati nak lukakan hati dia. tapi, bila tengok die menangis, aku pun akan turut menangis, sebab tu la aku ni dah jadi 'anak mata ketam'. owh, adik perempuan aku semua macam tu. mana tak jatuhnya kuah kalau tak kenasi ye tak. kalau kuah tak tak jatuh kenasi, maknanya ko makan kuah tanpa nasi. erm. bai.

0 bebelan korang:

Related Posts with Thumbnails
 

SeMaLAM..HarI !n! daN EsOK Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez